tisdag 3 juli 2012

Undrens tid

Jag har åkt på en segdragen förkylning som inte riktigt vill ge med sig trots penicillinkur. Den har satt sig på stämbanden och nu när jag själv tycker att jag börjar låta riktigt bra säger vänner och bekanta att jag låter som en yngling i målbrottet.

Har därför stannat hemma från jobbet i 2 dagar och varit tyst. Jag tyst?! Det finns inte - men jag har lyckats vara väldigt tyst det är det som är undrens tid och jag tror att det är därför jag numera låter som en målbrottsyngling och inte som någons sista rosslande andetag när jag pratar.

Men imorgon ska jag jobba igen kan ju inte vara hemma bara för att vara tyst så håll tummarna för att rösten inte brakar igen.

Jag undrar varför man blir så trött av vissa mediciner? Är det för att man inte ska vara ute och smitta andra?

11 kommentarer:

  1. Jag tror att det är för att de är så stark medicin att de även slår ut dig. Duktigt gjort att vara helt tyst i två dagar. Jag tror inte att jag skulle klara det!

    SvaraRadera
  2. Måste du prata på jobbet då? Var tyst där med annars. :)

    SvaraRadera
  3. Man blir trött av sjuk och man blir trött av penicillin.

    SvaraRadera
  4. Min sambo blir jätteglad när jag tappar rösten. Blir hes och tyst. Han ler ett saligt leende. Fräckt säger jag. Karlslok.

    Sv; Mina höns är Dvärg Kochin. Men jag ser att man kan blir lurad på kort eller film. Men mina är minimalt små och har mildare uttryck i ansiktet.

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Herregud, jag hade inte heller klarat av att vara tyst.... Haha!
    Hoppas det blir bättre snart.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Fy vale för att dra på sig som du gjort nu under ljusa halvåret. Under den mörkare delen kan det t.o.m. vara lite mysigt att vara hemma. Hoppas den håller nu din röst

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du snart piggar på dig. Men ta det lugnt och fint nu!

    SvaraRadera
  8. Kanske måste man vila mer än bara rösten, därför blir man nog trött. Hade samma sak i våras, satt i en vecka men så klarade jag inte att vara tyst heller.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  9. Man ska vara rädd om sig och lyssna på kroppen. Så är det bara...

    SvaraRadera
  10. Tur att du inte är med här, svårt att vara tyst ;-) Annars vill jag att du tar och blir frisk nu! KRAM

    SvaraRadera
  11. Tyst i 2 dagar...herrgud, jag har inte ens varit tyst i 2 minuter.

    SvaraRadera