onsdag 22 februari 2012

Skitsnack

Som jag tidigare har berättat har vi haft stambyte på jobbet och fått nya fina toaletter. De nya toaletterna är vägghängda. Vad jag har hört ska vägghängda toaletter var bra eftersom det är mer lättstädat att ha sådana.

Lättstädat för vem?

Visst är det enklare att torka golvet under den vägghängda varianten men inne i toaletten ... På nåt sätt blir vinkeln annorlunda. Det som far rakt ner när man gör nr 2 på gamla hederliga golvtoaletter ramlar på vägghängda toaletter på kantväggen. Den som gör nr 2 måste städa allt som oftast.

Ur städsynpunkt svabbar jag hellre golvet än skurar inuti toaletten.

16 kommentarer:

  1. Ny kunskap för mig! Ok, då är jag nöjd med att jag har den gamla sorten!

    SvaraRadera
  2. Hm,tur vi valde en gammal hederlig då vi renoverade..

    SvaraRadera
  3. Här vare riktigt skitsnack! ;)

    SvaraRadera
  4. Hahaha jag har ingen erfarenhet av vare sig det ena eller det andra :))

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Tyvärr har jag märkt att de som gör nr 2 sällan städar upp efter sig. På jobbet och allmänt allmänna toaletter menar jag.

    Hemma här sköter sig naturligtvis alla exemplariskt, till och med hunden... ;)

    SvaraRadera
  6. ????
    Aldrig tidigare hört att nån faktiskt bryr sig om att fixa efter sitt eget Nr 2!?
    Du är unik, på fler sätt :-)

    SvaraRadera
  7. haha huvvaligen! då tar jag hellre de gamla vanliga varianterna!

    SvaraRadera
  8. Alltså, det jag inte lär mig av att läsa bloggar ...

    SvaraRadera
  9. Hmm...det där har jag inte tänkt på, för jag har viljat ha en vägghängd bara för att det är lättare att städa under den...kanske lika bra att ha kvar den gammaldagsa skitstolen då.

    SvaraRadera
  10. Jag är rätt nöjd med min vägghängda.
    De gamla toaletterna här i Tyskland var så formade att "Nr 2" blev liggandes på en "hylla". Istället för att göra en störtdykning lågg "nr 2" istället och luftade sig en stund. Inte roligt. Minst lika mycket städning som de vägghängda dessutom!
    Visste du förresten att det är en kvinna som uppfunnit den vägghängda toaletten?

    SvaraRadera
  11. Tja, jag har bara sett en vägghängd och det var på ett sjukhus och den var ren så jag har inga egna erfarenheter. Jag tycker dom ser mycket praktiska ut men det brukar vara en baksida på praktiska saker. Och att skura eländet extra mycket är nog inte värt det.

    Jag skurar nämligen så lite som möjligt. Och hellre utanför precis som du!

    SvaraRadera
  12. Är du säker på att det är en auktoriserad rörmokare som monterad toaletten. Verkar som han satt fast den i fel vinkel.
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  13. Tack för tipset för jag skurar ju hellre utanför än inuti jag också

    SvaraRadera
  14. Usch... Då föredrar jag minsann vanliga, hederliga golvtoaletter!

    SvaraRadera