söndag 12 februari 2012

Religionens mysterier

Läste just ett inlägg hos Fru Venus som handlar om ena dottern som är på konfirmationsläger och kommer osökt att tänka på när jag var liten och gick i söndagsskolan.

Jag var i 5-årsåldern och hade precis fått en lillebror. Jag visste allt om hur barn kom till betänk att detta var på det fria 70-talet.

Efter söndagsskolebesöket informerade jag min mamma om att de andra barnen, de hade Gud skapat (jag och min bror hade ju kommit till på ett helt annat sätt det visste jag ju). 

Till min mammas stora lycka hade jag inte informerat prästen om detta utan hållit tyst och sen fick jag sluta på söndagsskolan.

18 kommentarer:

  1. Haha! Vad charmigt, och lite roligt hade det ju faktiskt varit om du hade informerat prästen. ;)

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, så sött!!

    Ja visst är det tragiskt med Whitney Houston. Det är nog inte lätt att leva o vara berömd.

    SvaraRadera
  3. Hahaha!! Ja jag hade också gärna sett att du informerade prästen!

    Min då 5 1/2-åriga dotter argumenterade mot Kyrkisfröken och berättade att hon inte trodde på skapelseberättelsen utan att hon trodde på Big Bang! :-D

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha. Påminn mig när vi träffas nästa gång så ska berätta om vad jag sa på kyrkans barntimmar.:)

    SvaraRadera
  5. Förresten. När vi hade berättat att vi väntade Minsta så gick Mellan in till grannarna och sa att Sambon och jag hade gjort "det" fastän Största och han var hemma. :)

    SvaraRadera
  6. Ja det här med skapelsen kan ställa till på många vis.
    Småskrattar när läser

    SvaraRadera
  7. Hahahaha som förälder kan man få hjärtat i halsgropen många gånger

    SvaraRadera
  8. :-)))) Skrattar så åt Knasters andra kommentar!!
    Vi är inte alls förvånade här hemma, hon blev portad från kyrkans "Klapp & Klang" som fyraåring. Hon påminner lite om dig ;-) KRAM

    SvaraRadera
  9. Tack för det skrattet :D

    Jag hade troligtvis vara lite mer informativ mot dig i den åldern dock, är jag rädd.

    SvaraRadera
  10. Härligt att höra! Vi skrattade åt att du slapp söndagsskolan!

    SvaraRadera
  11. Hahahaha! :D Hade velat se prästens min om du hade förklarat hur du kommit till! :D

    SvaraRadera
  12. Oj, tänk om du informerat alla inför prästen. Så kul det hade varit! Haha!

    SvaraRadera