torsdag 2 februari 2012

Jag har sprungit - Jippie!

För första gången på flera år har jag sprungit. I och för sig bara 20 minuters intervall på löpbandet, men i alla fall...

Innan operationen kunde jag inte, först pga skador och senare pga smärtan. Efter operationen har jag fortfarande problem med artrosen och har ont när jag går för snabbt. Min PT gav mig ett program där det ingick löpning. Jag testade och det funkar

Jag är så glad och ska nu försöka springa korta stunder en gång i veckan under vintern för att sen skaffa skor och prova längre sträckor utomhus framemot vårkanten.

12 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Ta det i lugnt takt nu.

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Först tänkte jag: I den här kylan??? Tur det var inomhus:)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt! Även om jag har svårt att förstå varför man frivilligt skulle springa nånstans...ännu mindre springa och inte ens komma framåt. :)

    SvaraRadera
  4. Härligt! Även om jag har svårt att förstå varför man frivilligt skulle springa nånstans...ännu mindre springa och inte ens komma framåt. :)

    SvaraRadera
  5. Låter som ett bra koncept. Heja Du!

    SvaraRadera
  6. Hurra! Riktigt roligt när det funkar!

    SvaraRadera
  7. Eftersom Helena upprepar sig :-)) behöver inte jag upprepa det hon skriver ;-) men duktig är du! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ville väl vara säker på att hon läser min kommentar. ;)

      Radera
  8. Vad härligt! GRATTIS!!! :-)

    (Med "intervaller" menar du inte toksnabba intervaller i den egentliga bemärkelsen, hoppas jag?)

    SvaraRadera