lördag 18 februari 2012

Är det manligt med hårda sängar?


När maken och jag i vår gröna ungdom köpte vår första gemensamma säng hade jag läst på ordentligt. Enligt alla regler och rekommendationer skulle både jag och maken ha en medelsäng alltså en som var mitt emellan hård och mjuk. Jag har alltid gillat hårda sängar men tog till mig råden och köpte en medelsäng och maken köpte en hård, efter en månad hade vi bytt med varandra och var nöjda.

Strax innan jul tyckte vi att det var dax att köpa nya sängar, nu när vi inte längre har småbarn och därför sover själva igen och slipper barnkiss och barnspyor så kunde det kännas fräscht med lite nytt tyckte vi. Den här gången struntade jag regler och rekommendationer och köpte mig en hård säng. Det gjorde maken med fast jag påminde honom om förra gångens inköp och föreslog en medelmjuk till honom.

Jag är jättenöjd med min nya säng. Maken är mindre nöjd, han tycker att den är lite hård…

16 kommentarer:

  1. När ska dom lära sig att lyssna på dom som vet bäst?

    SvaraRadera
  2. Det är märkligt att de minns så dåligt.

    SvaraRadera
  3. Här är det lite tvärtom, jag vill ha en mjuk o maken hård o det har vi också så båda är nöjda!

    SvaraRadera
  4. haha :) själv älskar jag mjuuuuka sängar :)

    SvaraRadera
  5. Om en säng ska vara mjuk eller hård har egentligen med din vikt att göra. En väldigt lätt person ska ha en mjuk säng, medan en tyngre person ska ha en hård. Har med ryggen att göra, för om en tung person ligger i en mjuk säng, ligger inte ryggen rakt.
    Jag föredrar dock mjuka sängar, fast märker att min rygg börjar ta stryk av att jag ligger fel.
    Sov gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis vad jag menar med regler och rekommendationer. Men jag föredrar ändå en hård, förmodligen för att jag sover på mage

      Radera
  6. Ja vad ska man säga. Tyckte han att han var mer manlig om han valde en hård. Kanske det är omanligt med ordet mjuk även om den var medel. Så kan det gå. Kul att du är nöjd
    Kram

    SvaraRadera
  7. När vi köpte våra sängar för många år sedan så gick vi efter vikt. Vi har medelhårda sängar bägge två och en stor gemensam bäddmadrass. Varför lyssnar de inte på oss tror du? Min sambo frågar om råd. Jag ger råd. Han gör tvärtemot.

    SvaraRadera
  8. Det är absolut manligt. Ingen man vill vara mjuk eller medelmjuk - i sängen!
    Det är till och med begripligt.

    SvaraRadera
  9. Bra att du är nöjd i alla fall!

    SvaraRadera
  10. Jag vill också ha en hård säng. Har alltid haft. Vet inte om jag är så speciellt manlig.

    SvaraRadera
  11. Undrar hur de tänker egentligen, killar?

    SvaraRadera