torsdag 5 januari 2012

Somliga har ingen humor

Idag har jag tränat duktiga jag och handlat bl.a var jag på IcaMaxi och jag var inte ensam.

Jag strosade runt med min kundvagn. Tittade och stoppade saker i vagnen så där som man brukar göra när man handlar. När jag kom till köttdisken ställde jag vagnen inteivägenförnågon nej nej och gick och letade efter kalkon som inte fanns. När jag sen tog min vagn var det en kvinna som se: nej, nej, nej och när jag tittade ner förstod jag varför. Jag var på väg att gå iväg med hennes vagn. Snäll som jag är lämnade jag genast tillbaka vagnen. Jag hade inte ens hunnit flytta den utan bara tagit tag i handtaget och gjort en ansats att börja röra mig. Jag ber om ursäkt och tittar mig omkring samtidigt som jag säger: var är min vagn?

Tanten snörper på munnen och säger åt mig att hålla reda på min vagn. Inte en tanke på att min vagn kanske stod där hon ställt sin och någon annan i sin tur gått iväg med den...

Så var det naturligtvis inte, min vagn stod några decimeter bakom så jag tog den och gick vidare.

Men maken till surkärring!! Det händer väl alla någon gång (faktiskt första gången det hände mig, men nån' gång ska vara den första) och jag brukar skratta tillsammans med den förvirrade människa som försöker sno min vagn vilket har hänt några gånger.

14 kommentarer:

  1. Surkärringar kan man absolut vara utan. Lätt att bli förvirrad på Maxin!

    SvaraRadera
  2. Det är ju mycket trevligare att se humorn i det hela, jaghåller med dig. Tyvärr finns det alldeles för många humorlösa människor i vår värld.

    SvaraRadera
  3. Hon måste varit övertygad om att du var på väg att stjäla hennes vagn, och att hon bara hade tur som kom på dig i tid! :)

    SvaraRadera
  4. Sådana tillfällen har man ju världens chans att säga eller göra något roligt för att lätta upp stämningen! Surmutta till tant.....
    Sv: JA! ;-)

    SvaraRadera
  5. Det är synd om de som ingen humor har...

    SvaraRadera
  6. Småler för det där händer mig lite då och då. är så förbaskat virrig. Fast för det mesta så kommer jag inte ihåg vart jag ställt min så jag irrar gångarna upp och ner medans jag slänger blickar ner i lössläppta vagnar. Hittills har jag alltid hittat min men en dag då vet man aldrig
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jo,det har jag oxå varit med om! Är man förvirrad eller!?

    Trist med sura tanter :(

    SvaraRadera
  8. Been there Done that! :) och som du säger, visst skrattar man åt det!!

    SvaraRadera
  9. haha ja vaffan det händer ju alla! ibland du vet när man ser sig omkring efter saker i affären, möter ngn med vagn, så är jag på väg att lägga ner grejer i vagnen men hinner oftast upptäcka att det inte var leon m vagn som kom:)

    SvaraRadera
  10. Jodå, jag har t o m tagit någon annans vagn o gått iväg och börjat stoppa ner en massa nya saker i den innan jag blivit upptäckt....pinsamt;)

    MEN det händer inte så ofta nu när man har självscanning, man är nog lite mer observant då.

    SvaraRadera
  11. Bitterfittor ska man bara Skaka av sig, det är deras problem. Bara le, bara le.

    SvaraRadera
  12. Det där händer mig titt som tätt och som tur är har vi alltid skrattat åt det! :)
    Trist med sura människor...

    SvaraRadera
  13. Stackars kvinna som surade över så lite. Världen är full av stressade och förvirrande människor som handlar och tar ibland fel vagn - vem har inte gjort det... Jag har!

    SvaraRadera
  14. Råkade du ut för Häxan Surtant?!!

    SvaraRadera