tisdag 31 januari 2012

Jag är för gammal för sånt här!

Varför måste allt vara så förbannat modernt och krånglig? Tacka vet jag skrivmaskiner, kasettbandspelare och miniräknare det är teknik på min nivå.

Men smartphone det är för invecklat. Först gnällde alla på att det ekade när jag pratade med dem, det visade sig att det skydd jag köpt för att skydda min nya fina telefon gjorde att det ekade. Av med skyddet. Blogga text går bra, men bilder är stört omöjligt. Det ser ut som att allt går vägen ända tills publiceringen är klar då står det failed. Sonen lyckas inte hjälpa mig han är inte så värst intresserad men han har i alla fall kollat på det.


Därför kan jag inte visa er Fru Choklads goda kakor som ligger på bild i min mobil. Jag har försökt göra 7 ! inlägg utan att lyckas. Jag har gjort på olika sätt, att göra på samma sätt och förvänta sig olika resultat är korkat det inser tom jag.

8 kommentarer:

  1. Lugn vännen, lugn, jag ska skicka dig ett brev ;-) KRAM

    SvaraRadera
  2. sorry jag vet inte då. läste din uppdatering i förra inlägget och jag har försökt hjälpa en vän med det tidigare men det gick inte...

    SvaraRadera
  3. Jag visste det. Jag ska inte skaffa någon fast alla tjatar på mig. Ett problem mindre för mig
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  4. Hm, jag älskar min Iphone..
    Är nöjd med appen "BlogPress" som jag kan blogga från via phonen, visst failar den,men gör om och då brukar det funka.

    Hoppas det löser sig!

    SvaraRadera
  5. Ska jag vara glad för min gamla ericsson menar du?

    SvaraRadera
  6. Jag har ju (som sagt) inte heller någon smartphone... Kanske inte ska skaffa någon heller då...? Ha ha!

    SvaraRadera
  7. Jag lägger över bilderna på datorn först, kanske inte det bästa men det funkar för mig i alla fall!

    SvaraRadera
  8. När min bloggerapp krånglar brukar jag spara inlägget istället och sen går jag till datorn och publicerar det.

    SvaraRadera