fredag 23 september 2011

Omväxling förnöjer eller?

För länge sedan när det fortfarande kunde finnas triclosan i tandkrämerna (triclosan ska man undvika) så hittade jag en Colgate som inte innehöll det.

Har av gammal vana fortsatt att köpa den tandkrämen år ut och år in.


Men nu tror jag inte att några tandkrämer innehåller triclosan längre och därför köpte jag Pepsodent istället. Tänkte vara lite wild and crazy och prova något nytt. Det skulle jag inte ha gjort.



Visst är den god och visst känns tänderna rena. Men fastän jag använder knappt hälften av den rekommenderade tandkrämsdosen och sköljer tandborsten noga så går den inte bort.
Tandborsten har kvar gröna tandkrämsrester hur noga jag än sköljer... Jag kommer nog att återgå till vita tandkrämer

12 kommentarer:

  1. Colgate är bara bäst. Har testat lite andra sorter men icke sa Nicke.
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  2. Vad är Triclosan? Själv kör jag med Sensodyn.

    SvaraRadera
  3. Vi har en tandkräm hemma som är köpt i Tyskland. Den är så stark så att det svider i ögonen när man borstar tänderna - precis så där som det kändes när man borstade tänderna som barn!
    Vi köper tandkrämsmärken lite random men helst ska det vara både xylitol och flour i den.

    SvaraRadera
  4. Det är irriterande med gröna tandborstar. Det är det.

    SvaraRadera
  5. Grönt är snyggt, men kanske inte på tandborsten, och absolut inte på tänderna. ;)

    SvaraRadera
  6. Har inte funderat så mycket över det här med tandkrämsmärken måste jag säga...är inte alls trogen något märke utan rycker till mig det som känns bäst för stunden.

    SvaraRadera
  7. är det den där limegrejen? den har vi med. usch!

    SvaraRadera
  8. Ooops!! Jag har visst nollkoll. Köper på Lidl och har ALDRIG tittat på innehållet!

    Skäms.

    SvaraRadera
  9. Vilket svek av dig att byta ett troget märke. Då blir så här, lite färg kvar i borsten. Undrar vad det beror på. Låter ju konstigt att det skulle vara färgämne i 2011.
    Ha det bra

    SvaraRadera
  10. Min favorit är Colgate,blå gel, ska det vara!

    SvaraRadera
  11. Colgate är bäst, men jag har aldrig hört talas om det där tric...? farligt?

    SvaraRadera