onsdag 17 augusti 2011

Toalett? Nej det är knip som gäller


Det är stambyte på jobbet. Som tur är har vi två stammar i huset och de byter en i taget. Men det är ett liv förutan like och det är köer till de toaletter som är i bruk. Hälften så många toaletter på samma antal anställda ni kan se det framför er eller

Det hade kanske varit smart att göra arbetet under semesterperioden… Men vad vet jag? Jag är ju bara en vanlig pappersvändare.

Vet inte om jag är ovanligt anti idag men jag tycker att det är så förbaskat larvigt med hemlighetsmakeri. Vi har fått veta att vi ska på konferens och vi har fått datumet i god tid. Idag fick vi programmet knappt två veckor innan det går av stapeln. Det är väl ok men varför inte få info så fort det blev klart? 

I programmet står det att vi ska ha ett möte innan konferensen. Där ska vi få material som vi ska ta med oss och arbeta med. Vi har inte hört något om mötet och kollar med högste chefen som blir ytterst förvånad över att vi inte vet något. Det visar sig att mellancheferna inte tyckte att det var så viktigt att gå ut med det… Det är allts mindre än två veckor till den informationsträffen. Men vad då har ni ett liv utanför jobbet?

Konferensen avslutas med transport till restaurang. Transport vart? Till vilken restaurang? Det är ju intressant om man har barnvakt eller långt hem. Man kanske vill kolla kommunikationer så att man inte sitter på en krog ute i bushen. Dessutom måste ju middagen på restaurangen vara frivillig eftersom det inte utgår övertid (maten i sig är ersättning). 

Jag tycker ofta att det är trevligt med middagar på jobbet när vi kan sitta och prata och umgås lite utanför de vanliga ramarna. Men jag tycker att det är fjantigt med allt hemlighetsmakeri, det gör inte eventet roligare utan det gör istället många irriterade. Det verkar mest vara de som anordnar jippot som tycker att det är kul.

Säger som Robert Gustavsson som Tony Rickardsson: Jag är inte bitter

5 kommentarer:

  1. Nu är jag ju bara en vanlig enkel hemmafru och inte speciellt insatt i arbetsvärlden. Men jag bara undrar:
    Varför har man överhuvudtaget ett möte innan en konferens?
    Är inte en konferens ungefär som ett möte? Typ.

    SvaraRadera
  2. Vi har också en hemlig konf imorgon! Det måste vara senaste trenden. Jag tänker inte åka med, ska sitta hemma och skriva.
    //Bitter och motvärns

    SvaraRadera
  3. Jag kommer aldrig att hitta eller komma i tid till ett hemligt möte. Det säger ju sig själv.
    Vi hade samma typ av stambyte som ni, jag blev mycket glad när det var över.

    SvaraRadera
  4. jag gillar inte heller sånt hemlighetsmakeri!

    SvaraRadera