fredag 18 mars 2011

Mikrovågsugnen


När mikrovågsugnen har mikrat klart det jag har ställt in så säger den pling. Det är ju bra eftersom jag då vet att det är klart. Men om jag inte genast kastar mig fram och öppnar luckan så börjar den tjata pling och efter ett tag ytterligare ett pling.

Jag vet! Det är inte så att jag kör långkok i mikron, jag brukar komma ihåg att jag ställde in något för ca 2 minuter sedan.

Uppmaning till min mikro: Plinga en gång när du är klar och jag hämtar när jag har tid

15 kommentarer:

  1. Plingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingplingpling

    Förlåt, jag kunde inte låta bli...

    SvaraRadera
  2. *pliiiiing* inte jag heller ;-) kram/caja

    SvaraRadera
  3. hehe...plingandet ekar mellan bloggväggarna. Men min är värre den skriker högljutt massa äckliga pling när den är klar enda sättet att stoppa den är att stå och vakta och stänga av och slita ut prylarna när ngr sekunder återstår...

    SvaraRadera
  4. Vi har ingen mikro så jag fattar inte ett pling... ;)

    SvaraRadera
  5. ooohhh...vi har oxå en sånn en :(( varför står det inte varningstext på kartongen när man köper sånna:obs...kan göra ägaren galen med sitt plingande!!

    SvaraRadera
  6. Jag har inte någon pling, förlåt, micro menar jag.

    SvaraRadera
  7. Micron:"pling, pling, pling". Kafferbryggaren: piper "piip piip piip. Diskmaskinen: "plingplingplingplingpling". Det är bara vattenkokaren som har vett att uppföra sig. Den säger ingenting när den är klar.

    SvaraRadera
  8. tror du att micron lyssnar på dig då? :)
    ktsm

    SvaraRadera
  9. http://wn.com/Monty_Python__The_Machine_That_Goes_Bing

    SvaraRadera
  10. Ha ha ha ha ha ha.......HOPPAS nu att den har förstått piken för annars kan det kanske finnas risk för att du leker Rockstar och kastar ut den genom fönstret;)
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ja visst är det irriterande. Så är det hos oss också. Det plingar hela tiden fast jag vet ju att det är klart.

    Ibland har jag förvisso glömt maten ändå i mikron och får värma om den, men jag önskar jag visste om man kunde få bort efterplingen.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera