måndag 21 mars 2011

Det här med ålder


När jag var runt 35 år tappade jag plötsligt räkningen på hur gammal jag egentligen var. Jag sa alltid fel eller fick ställa mig och räkna efter. För att göra det enkelt för mig började jag avrunda uppåt och säga att jag var 40 år.

Men nu har jag passerat 40 och det är inte lika kul att plötsligt börja säga att jag är 50 år. Nu har jag några jobbiga år framför mig. År där jag får räkna innan jag svarar, men snart är det dags att avrunda uppåt igen och säga att jag är 50 år.

Efter det tänkte jag köra med 50+ ett tag. Hur gör ni? Har ni stenkoll på åldern?

19 kommentarer:

  1. Inte så värst stenkoll sen det blev en massa år att hålla rätt på.

    SvaraRadera
  2. Sitter i samma sits som dig....blir 45 i år och det känns märkligt att börja närma sig de 50...inte för att det gör något men känslan...den är alldeles ny, jag kan inte minnas att jag tänkte så när jag fyllde 35...

    Nåja, det är I-landsproblem och vi klarar oss alldeles säkert och finner kanske ut något som känns bekvämt att kalla vår ålder för.

    Kram på dig/caja

    SvaraRadera
  3. Jag säger att jag är 60 minus, det är enklast!

    SvaraRadera
  4. Brukar påsåt att jag är 42 och varför vet jag inte? Jag är 36 :D

    SvaraRadera
  5. Hahaaaa, känner igen ditt resonemang. Var 30nåt i många år tills det tippade över till 40+. Nu har jag lite över 1 år tills det är dags för nästa årtionde men 50+ känns mentalt vääääldigt tungt att vänja sig vid.

    SvaraRadera
  6. Samma här, tappade kollen någon gång vid den tiden. Men å andra sidan har jag inte en susning om hur gammal någon är. Får tom tänka efter när det gäller barnen!

    SvaraRadera
  7. Något år hit och dit har jag missat, en i stort är jag på plan:)

    Jag fyller, precis som Madlar, 50 nästa år.
    Det blir typ 50 som svar på åldersfrågan lång tid efter det.

    SvaraRadera
  8. Jag måste också tänka efter. Sen jag fyllde 30 har allt liksom börjat gå så snabbt.
    Nu kör jag med att jag är 44 vilket jag snart är, men jag har kört med det i ett år nu så jag vet inte hur man ska tyda det.

    Det känns lite 40+ ett bra tag till och sen får det väl bli 50+ inte helt otippat.

    Jag tycker att många jämnåriga ser så himla gamla ut, på tv eller irl så ser alla mycket äldre ut än vad dom är.
    Det är först nu jag börja förstå att det är nog samma med mig. Jag har inte velat tänka så men nu gör jag det. För att det är sant.

    Tur att alla åldras hela tiden, inte bara jag.

    SvaraRadera
  9. Tycker jag har ganska bra koll, tänker på hur mycket min tvillingsyster fyller, då kommer jag ihåg hur gammal jag är. :-)
    Men nog sjutton var det enklare för flera år sen.

    SvaraRadera
  10. jag är 31 år 5 månader, 9 dagar och 9 timmar ca. Men det är inte så himla noga.

    SvaraRadera
  11. 29. Har varit det länge så det är lätt att komma ihåg.

    SvaraRadera
  12. Men. Hur kan man glömma bort hur gammal man är? Är det för att jag är så ung som jag inte förstår? :)

    SvaraRadera
  13. Ja tyvärr:( Jag har stenkoll:(
    Närmare 50 än 40:(

    SvaraRadera
  14. Alldeles djävla tvärsäker på att jag är 50 bast...men om en vecka får jag hitta ny startegi-kanske 50+ blir bra eller varför inte 51...när man som jag fyller på ett jämt år är (född 60) det inte så svårt att komma ihåg. /L8

    SvaraRadera
  15. Jag är 43. Jag blir 43 i juni. Jag brukar säga att jag är 42 år ibland (för det är jag ju) men andra gånger säger jag att jag är 43. Jag har rätt bra koll på hur gammal jag är. Jag vet att jag är 3 år yngre än sambon och 8 år yngre än hans syster.

    SvaraRadera
  16. Skulle jag avrunda uppåt sådär så hade jag fått säga att jag var 60 ;( Jag föredrar att inte alls komma ihåg min ålder nu för tiden.

    SvaraRadera
  17. nej, absolut inte, jag kommer ihåg en gång när vi satt i en grupp hos reumatologen och skulle säga vår ålder så sa jag först.... och sedan, nej vänta lite, det hade alla jätteroligt åt
    kramar

    SvaraRadera
  18. Jag är 29! Enkelt, men inte alltid att folk tror mig! ;)

    SvaraRadera
  19. 45 år tydligen för det fyllde jag i januari men jag känner mig nog mer som 25+ =)

    SvaraRadera