lördag 19 februari 2011

Tuff helg

Den här helgen har varit tuff. Jag har begravt min mormor och nu känns det som om min barndom definitivt är slut. Det finns inte längre något som binder mig till min barndomsstad.

Visst, planen är att jag ska ner en sväng i sommar. Då ska jag åka ut till ön och ta farväl av alla barndomens smultronställen och sen ska jag även in till stan och kolla huset jag bodde i under mina första år osv.

Men jag har inte längre några band som drar mig dit och det känns riktigt tungt. Ögonen är rödgråtna men jag får trösta mig med att dagens sorg är framtidens minnen

17 kommentarer:

  1. Åh vad fint skrivet!!
    Varm kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Förstår dig fullständigt. Inom loppet av några år dog mina föräldrar, deras mödrar (bägge mödrar överlevde sina barn!)och min faster. Har ingenting, ingenting från barndomen till tonåren. Tips: ta tillvara det som går, det kommer en dag och då kan vad som helst betyda något. Själv saknar jag allt det.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det kommer en dag då du tänker på allt det där med bara ett leende. Tröstekram!

    SvaraRadera
  4. Sänder dig en stor, stor och jättevarm tröstekram...kom ska du få vila på min axel och snyta dig i min tunika vännen....

    Det får lov att ta tid att sörja, kram/caja

    SvaraRadera
  5. Det är jobbigt när människor man älskar inte är närvarande längre. Riktigt jobbigt och som vanligt kan ingen annan säga ord som tar bort smärtan.

    SvaraRadera
  6. =(
    Det känns så tomt och fattigt när man har förlorat något ovärderligt.

    SvaraRadera
  7. Sorg är tufft. Skickar en kram.

    Idag är det Henriks födelsedag. Brukar gå till hans grav och tända ljus. Men det är 35 mil bort numera så det går inte. Men sorgen har också klingat av. Inte så intensiv längre även om den finns. Minns oftare och ler. Du har alltså rätt!

    SvaraRadera
  8. Usch så trist... Jag bor där jag är uppväxt och när min mor och far säljer sitt hus så kommer jag att gråta... INGEN ANNAN FÅR BO DÄR! Hoppas jag vinner pengar innan dess så jag själv kan köpa det!
    KRAM på dig!

    SvaraRadera
  9. Tråkigt att läsa. Hoppas att du snart finner styrka och glädje.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hoppas det känns bättre idag, nåja lite. Känslor är inget som försvinner från en dag till den andra men ... ja, kram då!

    SvaraRadera
  11. Min mormor dog för mer än 20 år sedan men jag tänker på henne,hör henne och skrattar åt henne så gott som varje dag.Hon är mig så kär och sorgen att hon aldrig fick träffa sina barnbarnsbarn överträffas av de fina minnena...jag berättar om henne nästan varje dag för de mina.

    SvaraRadera
  12. Sorgligt och vackert på en och samma gång. En stor stor kram kära du!

    SvaraRadera