torsdag 10 februari 2011

Duktiga busschaufförer

Jag har ju gnällt en del på SL så i rättvisans namn måste jag ju ge lite beröm när de gör något bra.

På vägen hem ska bussen göra en skarp 90- graders sväng och direkt efter kommer det en brant backe. Då greppar han mikrofonen och säger: nu mina vänner tänker jag ta ett varv i rondellen för att få lite fart till uppförsbacken.

Så han svänger åt fel håll och kör 100 m till rondellen, där tar vi ett varv och sen bar det av uppför backen. Jag gillar folk som kan ta egna initiativ bara det funkar. Hem kom jag i alla fall

12 kommentarer:

  1. Kommunikation - alltid bra att kommunicera!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att ni kom hem *fniss*

    Kramar/caja

    SvaraRadera
  3. Bra gjort av chauffören! Han ville säkert också hem. :D

    SvaraRadera
  4. hahahaha, låter som en glad prick!

    SvaraRadera
  5. Cool kille! Eller så var han mikrofonk-t?

    SvaraRadera
  6. Bra bussförare, fram för fler sådana.

    SvaraRadera
  7. Där ja! Det var en kille som visste hur en buss skulle dras!

    SvaraRadera
  8. Way to go!
    Lute ska det svänga!

    SvaraRadera
  9. Det är säkert någon som skriver en arg insändare till lokaltidningen. hihihi

    SvaraRadera