torsdag 24 februari 2011

Denna kyla

I morse var det -25. Bara att bylsa på sig halsduk, jacka, skidbyxor, tjockvantar, skoterkängor, fälla upp kapuschongen och bege sig till bussen. Det var så kallt att utandningsluften bildade rimfrost på kragen.

När jag kommer fram till hållplatsen står det en kvinna bara något yngre än jag själv i jeans som är så tajta att det inte kan finnas några långkalsonger under, midjekort jacka, tunna fingervantar och tunna poppiga stövlar.

Är jag otroligt töntig som klär mig vettigt och skiter i hur jag ser ut eller är hon helt otroligt korkad? En kall dag som denna är jag nog hellre en tönt 

9 kommentarer:

  1. -25 är inte mänskligt att klara av.
    Du=mycket klok kvinna.
    Hon=mycket korkad kvinna

    SvaraRadera
  2. Hon är korkad (och blåfrusen under) så det bara visslar om det!

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående talare!

    SvaraRadera
  4. Nej, numera får folk tro jag är korkad för jag vet att jag är inte det! Så på med kläder bara!

    SvaraRadera
  5. Hon är korkad. Hennes hjärnceller har frusit till is.

    SvaraRadera
  6. Om inte annat så kommer hon känna sig otroligt korkad om några dagar när hon ligger sjuk kanske med både blåskatarr, öronsprång, förkylning mm..

    SvaraRadera
  7. Oh my. Trodde det var en tonårsgrej som man växte ifrån. Jag kör på din stil, känner lite mer varmt om man säger så. :)

    Trevlig fredag kära du!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker du är förståndig. Men har väldigt svårt att tycka att hon är korkad. Jag tycker liksom att hon får väl göra som hon vill. Hon kanske inte ens fryser? Eller väljer att frysa den där stunden pga något annat som vi inte vet. Men, det är jag det.

    SvaraRadera
  9. hon är otroligt korkad helt enkelt
    kramar

    SvaraRadera