tisdag 8 februari 2011

Dagens i-landsproblem

Jag har svårt att lägga ifrån mig bra böcker. Ligger gärna i sängen och läser alldeles för länge istället för att släcka lampan och sova.

När barnen var små fick jag inte läsa böcker hemma. Jag läste bara på vägen till och från jobbet. När bussen stannade var jag ju tvungen att sluta läsa och kliva av. Hemma läste jag bara tidningar och klickromaner (såna vet man hur de slutar och kan därför sluta läsa när man ska).

Nu har jag sedan några år börjat läsa böcker hemma igen och jag har återigen fått problem med att släcka lampan och sova… men nu är barnen så stora och klarar sig själva. Däremot kan det vara riktigt jobbigt på jobbet dagen efter.

Har ni några i-landsproblem

9 kommentarer:

  1. Känner igen mig. Mitt problem är ju att jag inte kommer i säng till att böra med i tid heller och sen måste jag ju läsa lite för att komma till ro. Oj så trött man kan bli :D

    SvaraRadera
  2. Ojojoj läser nästan bara på semestern för det måste läsas klart. Mitt I-landproblem är att jag tappat kilon så favvojeansen fladdrar i rumpan-osnyggt./L8

    SvaraRadera
  3. Samma som du :-) Och lite annat småtjaffs....

    SvaraRadera
  4. Om jag hade L8:s I-landsproblem skulle jag vara överlycklig. Säng i tid = tyvärr alldeles försent och läsa för länge är samma för mig. Och att mina pengar inte räcker hela månaden.

    SvaraRadera
  5. Inga ilandsproblem just nu!

    Krya på dig.
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Perny: Känner igen mig

    L8: Det i-landsproblemet skulle jag vilja ha

    Venus: undrar varför det är så

    Singelmamman: Håller med dig. Pengarna kunde gärna få föröka sig lite snabbare i min plånbok

    Petra: Vad skönt och tack

    SvaraRadera
  7. Jag har också ett i-landsproblem! Måste köpa nya skor. Dom jag har är fula och tråkiga... =)

    SvaraRadera
  8. Massor med I-landsproblem. För i h-te ett vanligt lands problem också. Fick p-böter i dag. Blev sur!

    SvaraRadera
  9. Mitt i-landsproblem är att jag gärna somnar så gott när jag läser :)

    SvaraRadera