måndag 3 januari 2011

Vardagen drog igång med buller och bång

Ja så var det vardag igen. Upp i ottan och in till jobbet, det märks att många fortfarande har ledigt för det var inte lika mycket folk på bussen som det brukar.

Efter en l å n g dag på jobbet det var min tur att hålla ställningarna när de andra var lediga (jag har ju haft mitt) tog jag bussen hem. Precis innan min hållplats small det ordentligt och bussen fick punktering. Det var ett stort hål i däcket. Det är alltid spännande att resa med SL

13 kommentarer:

  1. 1. Gick du resten av vägen?
    2. Väntade du på att de skickade en ny buss?
    3. Betalade SL taxi hem?

    SvaraRadera
  2. 4. Eller sitter du där ännu?

    SvaraRadera
  3. Nej det var bara 10 meter till min hållplats. Jag kom hem som jag skulle, men jag har ingen aning om hur det gick för de stackarna som skulle åka vidare

    SvaraRadera
  4. Där hade du tur, stackars de andra som skulle vidare långa sträckor!

    SvaraRadera
  5. Aj då. Men inte för dig, vilken tur.

    SvaraRadera
  6. Huvva, bäst och hålla sig i från dom där bussarna, man kanske blir tvingad att gå långt!

    SvaraRadera
  7. Hoppla hejsan bara, men tur du var så nära hemmet!

    SvaraRadera
  8. Meh, amatööörer ;) Dom har ju så många däck dom där bussarna, inte gör det vel något om ETT går sönder?
    Värre är det när chauffören backar ner i dike med bussen, det fick min stackars mor erfara en gång =|

    (tur du inte hade långt hem btw)
    Kram =D

    SvaraRadera
  9. "Det är i vardagen allt stort sker."
    //Piet Hein

    ;-D/caja

    SvaraRadera
  10. Visst ÄR det spännande med SL ibland? :-)

    SvaraRadera
  11. Jag tycker det är kul att få läsa lite "skit" om SL och inte bara om SJ;););)

    SvaraRadera
  12. Hade du åkt tåg så hade det där aldrig hänt.
    Du är en riktig turgumma du som endast hade 10 meter kvar till din busshållplats. Du hade kunnat göra "fingret" till däcket när du klev av bussen.

    SvaraRadera
  13. Daniel, Åsa, Malla: ja verkligen tur

    Fru Gårman: det gäller att vara varmt klädd

    Madelene: Jag är tacksam för att det "bara" var punka och inte en dikesfärd

    Caja: så sant

    Mollamaja: ja det händer nästan alltid något när man åker med SL

    Mina dagar: Läs bara läs

    Knaster: Att jag inte tänkte på det, att ge fingret åt däcket...

    SvaraRadera