onsdag 12 januari 2011

Tankar innan träning

Hela veckan (ok jag vet, det har bara varit två dagar denna veckan) har det varit knökfullt i vårt lunchrum. Det har knappt funnits en stol ledig. I mitt stilla sinne funderade jag på om det berodde på att folk

a, hade dåligt med pengar efter jul och nyår
b, nyårslöfte om att gå ner i vikt

Men i dag när jag kom ner var det helt tomt. Det var jag och en stackare till där. Då är frågan istället:

a, har alla vunnit på postkodlotteriet
b, kunde de inte hålla nyårslöftet mer än två veckor knappt

19 kommentarer:

  1. jag tror de har snöat in...på nåt...

    och så säger jag till dig som till tigris:

    jo..han kom hem..precis när jag var färdig med inlägget. Så jag skrev ju till det med rött meddetsamma för att ingen skulle ligga sömnlös och oroa sig för mitt lilla kattskrälle ;-D

    Kram/caja

    SvaraRadera
  2. Det är bra att tänka innan träning, för efteråt är man ju halvdöd. Tror dom hade skitäckliga matlådor med hemifrån.

    SvaraRadera
  3. Kanske de unnar sig att gå ut och äta mitt i veckan. Imorgon är det knökfullt igen. Bra att du är iväg och tränar.

    SvaraRadera
  4. De tröttnade på att jobba efter två dagar och tog semester igen?

    SvaraRadera
  5. Ja det är frågan?
    Man får ju hoppas att alla vunnit en massa pengar men det är nog mer troligt att de tröttnat på matlådor, tomt i kylen, inte orkat laga mat eller nåt sånt.. Bra att du kör med matlåda i alla fall och att du tränar ska ju bara applåderas. Hurra vad bra du är!

    SvaraRadera
  6. Det är väl en rätt normal tidsgräns för att strunta i nyårslöftena:)

    SvaraRadera
  7. Antar att de har gett upp och börjar på ny kula på måndag ;)

    SvaraRadera
  8. var väl nyårslöfterna som fick stryk :))

    SvaraRadera
  9. Tror det var nyårslöfterna som veks av. Eller att alla hade äckliga rester fram tills idag.

    SvaraRadera
  10. Läskigt nog skulle jag gissa på att det är B som är helt rätt :D

    SvaraRadera
  11. haha, kan vi få fler rapporter på det här?

    SvaraRadera
  12. Postkod... eller så har man slutat vara hungrig.

    SvaraRadera
  13. hahaha. alternativ 2. helt klart. :-)

    vet du att jag har vunnit på postkodmiljonären en gång, 1000 kr. :-)

    SvaraRadera
  14. Caja: Skönt att han kom hem ordentligt

    Venus: så sant

    Knaster: det var ganska tomt idag med

    Realisten: om man ändå kunde göra det

    Tant Björn: ja det var inga glada miner idag så det är nog resterna som är slut

    Åsa, Mary-ann, RKT: oj det var inte länge de löftena höll

    Ann: Förmodligen

    Huskatt: Det hade varit roligare med a

    Malla: rafflande fortsättning följer

    Spader: De kanske fastar

    Alexandra: Grattis

    SvaraRadera
  15. Alternativ b) i båda fallen- solklart

    SvaraRadera
  16. Jag gissar också på alternativ 2. =)

    SvaraRadera
  17. Nu sjunger vi inne hos mig....

    SvaraRadera
  18. Partysugen...kom in till mig lite vet jag..på med högtalarna!

    ;-D/caja

    SvaraRadera
  19. Alla verkar tro på b-alternativet. Ni tror inte på tur i spel då?

    SvaraRadera