fredag 14 januari 2011

Fridaynight gonna' be alright

Det händer ofta att ungarna klagar på maten. Åh får vi det här igen, det här tycker inte jag om osv. Så jag föreslog att de kan få laga mat varannan fredag. Jag vill nämligen träna på fredagar efter jobbet och då är det skönt om någon annan lagar maten.

Sonen sa: Varför ska jag straffas och laga mat jag har ju inte klagat. Men dottern tog mig på orden och hon är inte rädd av sig. Hon letar fram recept och sen tar hon med sig pappa och handlar. Idag blev det pepparbiff med potatisgratäng. Mums

Nu sker det inte varje fredag men i alla fall då och då

12 kommentarer:

  1. Bra, men var annan fredag väl!?

    SvaraRadera
  2. Åh, men så härligt det låter. Jag jobbade över idag och åkte på att städa "hela" övervåningen när jag kom hem. Mellan hjälpte till för han ska få hit kompisar som ska lana här inatt. Nu har jag beställt hämtmat för jag orkar inte göra något mer idag. Jag ska försöka lansera er lösning här hemma. KRAM

    SvaraRadera
  3. Förutom glädjen att få mat serverad utan att ha lagat den själv så lär de sig ju jättemycket.
    Bra gjort!

    SvaraRadera
  4. Det är bra att de hjälper till på det sättet, det brukar funka! De lär sig dessutom för livet.

    SvaraRadera
  5. har turen som har en kockdotter som går sista året i skolan och hon får träna titt som tätt här hemma...ska väl ha nån nytta av hennes utbildning :p

    SvaraRadera
  6. Det tyckte jag var en bra ide!
    =)

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att komma hem till färdigt bord, så att säga !

    SvaraRadera
  8. Men det var ingen dålig rätt de fixade till.
    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  9. Här var det tvärtom. Dottern frågar varför vi inte äter lax oftare. fast det var nog ett undantag, annars har vi samma issue här.

    SvaraRadera
  10. Börjar nästan längta tills barnen blir större och lagar mat till sin mor. Låter finemang!

    SvaraRadera
  11. Pepparbiff det var coolt så tufft att våga sig på det så där bara!!
    Ha en mysig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera