tisdag 4 januari 2011

Den kärleken

Visst är det konstigt. 

När man är nykär kan man sova på en 5-öring. I vår första lägenhet delade jag och maken på en säng som var 105 cm bred eller smal och det gick alldeles utmärkt. Nu har vi varsin 90 cm säng. Alltså totalt 180 cm att vräka ut oss på. Ändå ligger vi och knuffar och buffar på varandra och säger saker som vänd på dig, du snarkar...

I går sov maken på hotell eftersom han var långt borta på jobb. Och jag sov alldeles ensam i vår stora säng. Jag la mig under båda täckena och sov som en stock till klockan ringde och mitt halsonda var nästan borta

10 kommentarer:

  1. Precis som Sambon och jag. Vår första gemensamma säng var 105 och nu har vi 2 x 90. Det är så superskönt att sova ensam. Jag brukar lägga mig på tvären bara för att det går. Så skönt att du mår bättre nu!

    SvaraRadera
  2. Ha ha.här är det tvärt om...vi började med en kingzize vattensäng, gick ner till 180 och nu har vi 160....

    Smaken är som baken, delad... ;-D

    Visst är det skönt att ibland få lov att fläka sig i hela sängen ensam...men bara ibland.

    Kram/caja

    SvaraRadera
  3. När jag ligger helt själv brukar jag utöva flygekorrarsovstilen, eller ajaxsovstilen som den också kallas :D

    Jag och min make är lite udda har jag förstått, efter snart tioårigt äktenskap skedar vi fortfarande nätterna igenom och har riktigt svårt för att sova om det är tomt bredvid.

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte för mitt liv sova med en stor varm och svettig kropp klistrade brevid mig i sängen som dessutom snarkar rakt i örat och tar allt friskt syre.
    Ligga där och andas begagnad luft hela natten, nä, det får man bara ont i skallen av!
    En stor härligt sval säng helt själv, det är grejer det ! :D

    SvaraRadera
  5. Härligt att det försvann men mannen bortavistelse.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag är helt kass på att ligga nära, hur kär jag än månne vara.
    Vad bra att det onda gick över.

    SvaraRadera
  7. japp känner igen det ! vi hade också ett täcke till en början...
    jag sover som en stock när han är borta - maken snarkar så jävligt...

    SvaraRadera
  8. Totsie ligger mellan mina lår, under täcket, något varmt...Skönt att en del av det onda är borta!

    SvaraRadera
  9. Skönt att få sängen helt för dig själv för en stund =) Och ännu bättre att halontet är nästan väck =D

    SvaraRadera