torsdag 23 september 2010

Vad tänker de med (karlarna)?

Vi hade en liten bil, lagom stor, ganska ny, snygg färg osv. Den stora nackdelen med bilen var att den var hopplös på låga varv. Man fick lätt gubbstopp om man körde på 1:an (vid rödljus och liknande) så vi har från och till pratat om att byta bil.


Av flera orsaker… bilen börjar bli så pass gammal att den måste besiktigas och ha full försäkring men framför allt för det där med gubbstoppen.

På skoj slängde sonen ut en annons på Blocket i lördags  jag visste ingenting och i förrgår sålde maken bilen.

MEN HALLÅ!! Hur tänkte han nu??

Maken har firmabil så han klarar sig, men jag då? Vad ska jag ha? Visst vi använder inte bilen så ofta men jag behöver den när jag storhandlar och just idag skulle jag ha behövt den för att hämta dottern i stallet (maken och firmabilen är på annan ort långt härifrån).

Tur att mormor och morfar bor i närheten och kan agera taxi.

9 kommentarer:

  1. Jag tycker att han kan börja med att bjuda dig på Sahara Söder på lördag ;-)

    SvaraRadera
  2. MÄ, tokigt! Du kan få köpa min bil. Skulle gärna sälja den i smyg även, behöver något rappare och med mer plats rätt snart.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker han ska köpa en helt ny bil till dig... i morgon!

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte, men ibland tycks det ha blivit nåt fel i tillverkningen av dessa karlar.

    SvaraRadera
  5. Du kunde ha skickat en taxi för att hämtat dottern och så kunde maken ha satt räkningen på firman...kanske. (Det är inte bara karlar som är korta i tanken).

    SvaraRadera
  6. Crazy - bara sälja bilen sådär?! Jag tror jag gör detsamma med våran imorrn :)

    SvaraRadera
  7. Ja han lär ju får skjutsa runt dig nu. Minst.

    SvaraRadera
  8. Venus: Jag ska försöka komma

    Skrytmorsan: jag vill oxå ha en rapp bil

    Åsa: Vi funderar på ny - men det är ju leveranstid. Men ska man leta begagnat kan det ju ta tid innan nåt intressant dyker upp

    Anna: Instämmer

    Knaster: Han har ingen firma utan är anställd. Men han har en bil som är firmans...

    Malla: Se till att ha en ny i beredskap... det är där det brister hos oss

    SvaraRadera
  9. Säg bara att, nu när vi inte har den andra bilen, så behöver jag den här;) och vips så inköps en annan bil*säker*.
    Något jag körde med när Maken började att yra om att vi bara behöver EN bil. Underförstått att det var han som skulle använda den.
    "Javisst" sade jag, "Så kan du ringa mig och fråga om jag kan hämta dig"
    HAHA!
    Nu har vi två bilar*fniss*

    SvaraRadera