söndag 29 augusti 2010

Bananflugor

Mina bananflugor är nog intelligentare än era. Jag har gjort precis som ni sagt. Jag har tagit en skål och hält i vinäger och diskmedel. Men inte ligger det några döda bananflugor i skålen inte. Inte en enda faktiskt.

Nej hittar jag några döda bananflugor så ligger det i slatten som blivit kvar i vinglaset. Ibland dyker de till och med i innan det har blivit en slatt. Jag börjar tro att mina bananflugor antingen är mer intelligenta än era eller alkoholister.

5 kommentarer:

  1. Jag tror på alkoholister, ha ha, för våra flyttade ut på balkongen tillsammans med komposten ;-)

    SvaraRadera
  2. Dina flugor är släkt med mina. Mina gillar verkligen rödvin. Det gör jag också. Så vi har en liten kamp jag och flugorna. Om vinet.

    SvaraRadera
  3. Men gudars! Dröp dom med vin istället då! Allt är tillåtet i krig och kärlek!

    SvaraRadera
  4. Venus: Jag har oxå misstänkt att de är alkoholister. Inser att vi får ta en vit vecka här för att bli av med dem

    Tant Grön: Ja de nna släkt sprider verkligen ut sig. Undrar om de är något slags alien

    Renée: Men vinet vill jag ha själv inte ge till äckliga flugor

    SvaraRadera