fredag 11 juni 2010

Fredagkväll


Fredagskväll: hade tänkt mig en god middag med familjen och ett gott rödvin att dela med maken. Precis när jag ska dra igång ugnen och börja laga mat ringer maken och säger att han blir sen. Det är FREDAGKVÄLL och han måste jobba!!

Jag sket i middagen och stack iväg till Pizza Hut. Ungarna blev överlyckliga och jag slapp kökstjänsten. Vinet har jag snart pimplat i mig alldeles själv. Det är faktiskt riktigt gott och det har skruvkork. Fler och fler bra viner får skruvkork - det gillar jag.

Ikväll blev det ett sydafrikanskt rödvin: Kleine Zalze på tre olika druvor, Shiraz, Mourvèdre och Viognier.

2 kommentarer:

  1. Pizza blev det här med ... nu lite vin ... lite fotboll (ja, jag halvbloggar också!)
    :)

    SvaraRadera
  2. Tigris: Vin och pizza = gott men fotbollen skippade jag.

    SvaraRadera