onsdag 23 juni 2010

Borsta tänderna

Så här i ljuva sommartider har jag börjat gå till jobbet vissa dagar. Jag går inte hela vägen men det blir en promenad på ca 40 min. I morse hade jag tänkt ta bussen, men det var så fint väder så jag ändrade mig. Raskt slängde jag ner ombyte i ryggan, drog på mig träningskläderna och stack iväg.

När jag ångar fram i morgonsolen och njuter av sommaren slår det mig: Jag glömde borsta tänderna innan jag gick hemifrån! Glömde!?!

Hur kan man glömma det?! Jag skulle kunna dödat en bäver om jag öppnat munnen och andats på den. Tur att jag har tandborste och tandkräm  på jobbet - idag kom de väl till pass.

5 kommentarer:

  1. Det gäller att ha tur ... vilket folk i din närhet hade då du har tandborste på jobbet (hur många har det?) *ler*!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur! Då var de ju inte så stor katastrof ändå då =) Kram

    SvaraRadera
  3. Tigris: Ja de ska tacka sin lyckliga stjärna

    Ensamma: Visst var det

    SvaraRadera
  4. Jag borstar alltid tänderna i duschen på morgonen, då kan man dregla hur mycket som helst ;-)

    SvaraRadera
  5. Fru Venus: ha ha, det var smart

    SvaraRadera