onsdag 12 maj 2010

Jag - en langare av stora mått?


Eftersom det är långhelg och våren äntligen börjar komma misstänker jag att det kommer att bli en hel del grillning de närmaste dagarna. Vårt vinställ tömdes förra helgen och jag passade därför på att gå till systemet igår på lunchen. Köpte på mig 9 flaskor (så att jag kan fylla på vinstället igen). Planen var att ta med mig 2 påsar hem i går och 1 påse idag, på det sättet skulle jag inte behöva släpa hem allt på en gång. ”Smart”- eller hur?

Problemet är att jag glömde påsarna på jobbet och fick ta alla tre påsarna idag i alla fall…

För att slippa bära allt från bussen (det är en bit att gå) ringde jag sonen och bad honom komma och hjälpa mig att frakta hem flaskorna. Där kommer sonen på moped och jag lämnar över tre systemkassar till honom. Han far iväg och jag går vidare mot mataffären. Först när jag ser alla bilister som blänger på mig inser jag att jag måste sett ut som en langare...

3 kommentarer:

  1. Ha ha ja jag gissar att det såg lite misstänkt ut :) Härligt att fylla på lagret igen va? Det finns ju vissa varor som man inte vill vara utan hemma. Dit här absolut vin!

    SvaraRadera
  2. Fru Choklad: Håller med, ett välfyllt vinställ är ett måste. Annat som man måste ha hemma är choklad.

    Tantaluran: Jag väntade bara på att ngn skulle larma polisen och sen skulle jag stå där ;)

    SvaraRadera